17 Haziran 2008

Italya Ceyrek Finalde.!



Benim icin mac 8.dakikada Ribery sakatlaninca bitti zaten. Zira Fransa takiminin tüm teknik adam yanlislarina ragmen finale götürecek tek isim Frank Ribery idi. Asiri motive olmanin sonucu hirsinin kurbani olunca geriye Italyanin fransayi nasil yenecegini görmek kaldi.. Kisa kisa soyledir mac hakkindaki yorumlar:

*Donadoni üc macta cikardi farkli kadro yapisi ve sistemi itibari ile nazarimda itibarini yükseltmistir aslinda. Varyasyonlari denemis, cok basarili olamasa da gelecek vaad etmistir teknik adam olarak..

*Ribery'nin faulünde Zambrattonun hatasi olmamasina ragmen özür dilemesi güzeldi. Keza Ribery'nin yüzündeki aci ifadesi de o denli aciydi seyredenler icin.

*Teknik adam genclere güvenmeli. Turnuvada basarili olmak gibi görevlerinin disinda yarinin milli takimini hazirlamak gibi ödevleri de vardir. Fransa her iki acidan da sinifta kalmistir. Nasri gibi bir adam hazir degil, hazirlanamamistir. Defans bugün var yarin yok.. En önemlisi Ribery haric basariya ac futbolcu yok sahada. Fransa güclü kadrosuna ragmen teknik adam kurbani olmus bir takimdir. Hala iddia ederim fransizlarin ortalama bir onbiri turnuvada final oynardi..

*Her macin son 15 dakikasi türkler aniliyor. Yenilen takimin umudu, yenen takimin aklina getirip kabusu olup daha fazla konsantre olmasini sagladi Türkiye Milli takimi. Spiker de bir gün anmasa olmayacak.. "Wie die Türken gemacht haben.." (Türklerin yaptigi gibi )


*Benzema icin kötü olmustur. Huntelaar gibi bu turnuvada iyi is yapabilir oyuncularin arasindaydi.. 73.dakikada cikardigi sut mu güzel yoksa buffonun kurtarisi mi daha güzel karar veremedim..

*Van Basten Eski arkadasina kiyak gecti. Donadoni hem Pirlo'dan hem de Gattusodan oldu. Ispanya'ya karsi sansi oldukca zor ama tek maca kaldi mi is, her sey olasidir ve ihtimali az olanin motivasyonu daha fazla oldugundan daha cok sansi vardir gibi..

*Maci sekizinci dakikadan sonra pür dikkat izleyemedim.. Baska baska sorunlar da vardi.. Felaket kötü agriyan bir bas da cabasi. Ama ben Cassano'nun ismini ilk defa 39.dakikada duydum.. ondan önce top geldigini hatirlamiyorum o adama.. Bari'de kalacaktin sen cassano. Cm yildizi olarak..



*Toni kacirmistir ama hic önemli degil. Toni o sistemin olmazsa olmazidir. Ceza sahasi icinin kralidir. Her bakimdan italya takiminin en iyi oynayan oyuncusudur. ve yine onun sayesinde koparmistir maci italya..

*Yetenek tek basina bakilmasi gereken nokta degil. Teknik adam olsam ömrü hayatim boyunca Anelka gibi bir adami ne kadroya alirim ne de takima. Keza motive edemeyecegin oyuncuyu kadroya alma, en önemli kural budur. Govou iyi adamdir, Lyonda Bayern'e attigi muhtesem golden beri her daim takip ederim gördügüm yerde. Amma yeter.. Tam o bölgeye Nasriyi yerlestirilebilirdi. Ilk mac biraz tuhaflasir ikinci maca Ribery ile ikisi show yapardi ama.. Teknik adamdir mesele. Wenger ile seyredecegiz Nasri'yi.

2 yorum:

a.c. sedef dedi ki...

borges yazdıklarının birçoğunda haklısın ama şu cassano mevzuunda adamın saçma sapan hareketleri olsa da şamar oğlanı edildiğine inanıyorum ben.dün de gayet iyi oynadı aslında ve pirlo'yu saymazsak dün sahada bileklerine en hakim italyan oyuncuydu sahada.keşke doğru dürüst bir kişiliği olsaydı.şimdi as roma'da totti'nin çırağıydı.

Borges dedi ki...

Anil: Aslinda söyle diyeyim ben. Cassano'nun iyi bir oyuncu oldugunu düsünüyorum ya da biliyorum diyelim gercegi. Ama secimleri genelde cok yanlis oldu bu zaman dilimine kadar.. Madrid secimi de keza.. Baride degil de Romada kalmaliydi.. Bunun disinda 40.dakikaya kadar sahada yoktu, Fransa cözüldükten sonra topla bulusmasi gerceklesti. yine de haksizlik etmeyeyim, oyun yapisindan kaynakli bir durum da söz konusu. Ama ben Toniye biraz daha yaklasip onu biraz daha rahatlatip daha cok onun indirdigi toplarda varolmasini bekledim..

Hareketliligi göz doldurdu diyebiliriz ama süper oynadi da pek dogru degil gibi..