23 Ekim 2008

Galatasaray Olympiakos:1-0





Hertha Berlin teknik direktörü Favre gruptaki en ciddi rakip olarak Olympiakos'u isaret etmisti. Mac öncesi eksikliklerine ragmen Olympiakos'un güzelliklerinden dem vuruldu. Velakin sahada hicbir sekilde varlik gösteremeyen bir Olympiakos sonrasi "bu da takim mi, sakatliklari var, soyle kötü böyle kötü" söylemleri dolasmaya basliyor.. Takimin "kötü" gününde oldugunu da dile getiriyorlar ki okuyorum ben bunlari.. Gülsem mi aglasam mi bilemiyorum. Takim kötü gününde olmaz, cokca zaman karsida daha iyi bir takim olup seni oynatmadigi, dislilerinin arasina comak sokuldugu vakit kötü olursun..

Galatasaray Trabzonspor kadrosu ile maca basladi. Trabzon ile bu mac arasindaki en önemli fark mücadeleye katilan oyuncu sayisinin Trabzon macina oranla cok daha fazla olmasiydi sanirim. Bu da Galatasarayin kendi oyununu oynamasina imkan verdi. Yenilebilir, berabere de kalabilirdi ama sahada oynayan oyunun seklini belirleyen Galatasaraydi. Bu, seri galibiyetler sonrasi her takima karsi böyle olacaktir..

Meira ve Ayhan'in yani sira her iki bekin de muhtesem oyunu aslinda orta sahada Olympiakos'u bitirdi. Buna Lincoln'un korka korka da olsa -ikinci sariyi görebilirdi- katkisi, Arda-Kewell'in gerilere gelip yardim etmesi sezon basindan beri "geriye gelmiyor bazi arkadaslar" iddiasinin cürütülmesi icin atilmis saglam bir adimdi. Baros aynen gecen seneki Leverkusen'in Kiessling'idir. Kiessling yakinda Kuranyi yerine milli takima da girecektir ama kimse bu adamdan gol beklemez.. O hep atsa da asil islevi savasci kisiligi ile pozisyon hazirlamak, rakibi kendi yari sahasindan kolay bir sekilde oyun kurmasini engellemektir. Galatasarayin toplamda en iyi yaptigi bu gece iste buydu. Rakip oyunu hicbir zaman rahat bir sekilde kuramadi. Baros bu acidan bana göre yeterli mücadeleyi vermis, hedefine de kavusmustur Skibbe..

Begendigim diger bir isim Sabriydi. Benim icin sag bek problemi bitmistir ama sunu da soyleyelim net bir penalti yaptirmistir, hakem yanlis görmüstür. Sabri bu ve benzeri hatalarinin yaninda enerjisi ile takima inanilmaz katki sagliyor. Hareketlilik getiriyor ve ofans anlaminda oldugu kadar defansda da karakterli bir durusu vardi bugün..

Kac mactir kosuyor bu adam ve ha sakatlandi sakatlanacak derken bugün sakatlandi. Sanirim bu takimda hem ofans ve ayni sekilde defans anlaminda takima katki saglayabilenler arasindaki en iyisidir Ayhan Akman.. Tam bir orta saha. Su ana kadar takimin temel diregiydi ve simdi sakatlanirsa ne olacak, kimse bilmiyor.

Kewell yine muhtesem bir gol atti. Kanatlardan geriye gelip oyun kurma konusunda da yardimci olmasi da ayri bir güzelligiydi bugün. Lincoln, kornerleri oldukca etkili kullaniyor. Maca da iyi baslamisti lakin sonlarina dogru yoruldu. Yine de Galatasarayin attigi son bilmem kac golde öyle veya böyle hep onun ayagi isin icerisinde. Baska acidan tam da Ayin Yilmaz'in oynayabilecegi bir macti.



Ben uzun zamandir ekran basinda boyle Galatasaray seyretmedim baska acidan böyle güzel seyirci de görmedim. Her kim organize edip bu toplam güzelligin olusmasinda etkisi olan ne varsa cok cok tesekkürler.. Sadece oyuncular degil maci seyreden insanlarin dahi tüylerinin ürpermesine neden oluyorlar.. Eurosport'da izledim macin özetini bir daha. Önce Kareografiyi ekrana getiriyorlar ve spikerin dahi sesini bastiracak düzeyde tezahürat.. Muhtesemdi, tek kelimeyle muhtesem. Macin adamini secseydim su muhtesem oyunda yine de önce "Seyirci" derdim kesinlikle..

Macin özeti bana göre beklerin -Sabri-Hakan- muhtesem oynamasi bir yana ilerideki oyuncularin da geriye gelip takim halinde defans yaparak Olympiakos'un oyun kurmasini engellemesi ile ofansif futbolunun yanina defansi da etkileyerek son yillarin en iyi avrupa kupasi macini cikarmistir Galatasaray. Son iki büyük macta gol yemeden ve iyi bir oyunla galip gelen Galatasaray mutlak suretle bu seriyi sürdürmeli, Lincoln'un olmadigi Eskisehirspor macini da kayipsiz atlatmalidirlar.

3 yorum:

ti esti to dedi ki...

inanılmaz bir maçtı. sizinde sürekl belirttiğiniz gibi skibbeye sabır ve güven verilmeli. hala da ihtiyacı var buna inanıyorum. benimde leverkusen'in başındayken oynattığı futbola hayran kalmam skibbeyi desteklemek için yeterli bir sebepti. oynatmak istediği oyunu sahada görmeye başladık ama işte bu sakatlıklar geçmek bilmiyor. inşallah mehmet topal ve ayhan ön libero olarak görürüz o zaman takım savunması gerçekten oturur. hücum hattı kesinlikle şampiyonlar ligi kıvamındadır. gerisi gelir inşallah. birde şanslısınız ki maç yorumlarını hakan ünsan'dan dinlemek zorunda değilsiniz.

Ortega dedi ki...

Arda bu sene Kewell'dan gerekli dersleri alabilirse, önümüzdeki sezon kendini Galatasaray forması altında CL'de gösterip, o hanidir beklenen Evropa transferini gerçekleştirecektir diye düşünüyorum.

Arda'nın bir kanat adamı olarak skora gerekli katkıyı bu sezona kadar pek yapamamış olması, en büyük eksiğiyidi bana göre. Euro 2008'de biz beğendik, ama Avrupa futbolunu yönetenlere göre kusurları vardı, bu da en önemlilerinden biriydi.

Türk takımlarına yapılan yabancı transferler arasında takıma direk katkının yanı sıra, takımdaki genç oyunculara eğitmen olabilecek adamları almak lazım. Hagi, Alex, Van Hooijdonk gibi.. Bana kalırsa Kewell da onlardan biridir. Mühim olan Arda'nın ondan bir şeyler kapmasıdır..

Borges dedi ki...

Ulan futbol seviyoruz seni: Hakan Ünsal:) Ben onu Kale-Arkasi blogunun koydugu muhtesem fotoyla hatirlarim baska da ilgilenmem.. Sadece Skibbe degil aslinda hemen her teknik adamin belirli bir süreye ihtiyaci vardir. Leverkusen muhtesem bir giris yapti ama yine de bu Labadia'nin degil Skibbenin takimi ve henüz Labadia icin net bir kimlik, söylem olusmus degil. Yerli teknik adam icin alti hafta yabanci icin minumum üc ay verilmesi gerekir.. Yabanci bir ülke, takim, dil..

Ariel Ortega: Arda konusunda söyle diyeyim. Ben EURO 2008'de onun azmini, caliskanligini ve takima her seyini vermesini begendim oyun olarak degil.. Oyun olarak cek macina karsi ilk macinda oynadigi, Liverpool maci, Trabzonspor maci, Italya hazirlik maci.. bunlar muhtesemdi. Biraz da sorun yerinde oynayamamasindan da kaynaklaniyor..

Baska acidan sunu da ekleyeyim Hagi,Alex,Van Hodjonk gibi oyuncular kaliteli oyunculugunun yani sira karakterli duruslari ile de takima cok baska katki yapabilecek isimler.. Misal Alex artik Fenerbahce icin cok daha baska anlamlara sahip olacaktir, oyunculugunun yaninda ögreticiligi, liderligi de isin icine girecektir, o yaslari da gelmistir gibi..

Son bir not: Arda keza Sabri gibi adamlarin olmazsa da mucizeleri gerceklestiremezsiniz. BU acidan Fenerbahce Tuncay Sanli'nin eksikligini feci sekilde hissetmistir gerek Lig Sampiyonlugunda gerekse de kapasitesinin üzerine cikmasi gereken Sampiyonlar Ligi ceyrek final maclarinda.. Sabri icin "artik" ne kadar kötü oynarsa oynasin taraftar kimligi ile sahada yer almasi nedeniyle cok önemli bir oyuncu diyorum keza gelecegin bana göre kaptani olacak olan Arda icin de ayni seyleri dusunuyorum.. Sadece Arda'da Sabriden fazla "futbolculuk" söz konusudur..