20 Mayıs 2008

Kisa Kisa Hitzfeld #2



1999'da kaybedilen CL final maci sonrasi Ferguson Hitzfeldi teselli ederken..

*Toni ilk geldiginde ayagindan ameliyat olmustu. Takimla uzun süre calisamadi ve ben onu bu yüzden ya ilkonbir baslatmiyordum ya da sonradan degistiriyordum. Elbette bu onun cok hosuna gitmedi. "Mister" dedi, italyanlar hocalarina boyle hitap ediyorlar, benim oynamam gerek, baska türlü iyilesemem. Ben oynayarak kendime geliyorum diye sik sik bana geldi cevirmen ile.. Ben de ona her oyuncunun bunu soyledigini ama kimsenin antrenmana cikmadan bunu basaramadigini soyledim. Ama beni ikna etti sonunda ve hafta boyu bizimle beraber calisamamasina ragmen koydum onu takima. Ilk hafta atti, ikinci hafta Bremene atti ve o hakli cikti. Ben inanamadim.. Hic antreman yapmadan bundesligada goller atti Luca Toni. Onun 39 golüne,savasci kimligine, bazi seyleri bana ogrettigi ve beni yaniltmadigindan dolayi ona tesekkür özel tesekkür ettim.

*Ribery'e dikkat ediyordum. Oynadigi iyi maclardan sonra tebrik ederken sürekli olarak ailesi, kendisi ve buradaki yasami hakkinda kendisinden bilgi aliyordum. Bir gün ben gerekli cevaplarimi aldiktan sonra durdu ve soyle dedi.

"hep benden konusuyoruz,ailemden.. ancak siz nasilsiniz ? iyi mi gidiyor her sey ?"

kariyerim boyunca cok az oyuncudan boyle bir sey duydum ben.

*En önemli transferim isvicreli Chapusiat'u Ürdingenden Dortmund'a getirmekti sanirim. Onunla beraber iki kez bundesliga sampiyonlugu ve dortmund ile Sampiyonlar Ligi Sampiyonlugu kazandim. Elbette bu basarida Andreas Möller, Riedle ve sayisiz oyuncunun emegi de var.

*Antrenör olarak zor oyunculara ihtiyaciniz vardir. Onlarla beraber sinirlari asarsiniz, basarilari yakalarsiniz ve elbette pek cok riski/cezalandirilmalari de o sekilde göze alarak.. Ama iste tam da bu oyunculardir savasan ve sorumluluklari alan. Oliver Kahn bu daire icerisinde yer aliyor, Stefan Effenberg gibi, Michael Ballack gibi.. Bir de Jeremies ve Elber'i unutamam. 2001 yilinda Sampiyonlar Ligi yari final maci öncesi ameliyat oldular ve sahada olmak icin sagliklarini dahi tehlikeye atmaktan cekinmediler..

1 yorum:

jose dedi ki...

Ribery gibi kişiliksiz biri nasıl sormuş Hitzfeld'in halini hatrını hayret..