4 Nisan 2009

90'li Yillar: Informer.!



Simdi cekinecek bir durum yok, dinledik bi dönem bunlari biz. O dönem yaz tatillerinde gittigim Almanyada seyredebildigim müzik kanali MTV'den kaptik bunu. O zamanlar MTV muzik videolari yayimliyordu bugünkü gibi abuk subuk programlardan olusan bir kanal degildi. Isin kötüsü dinlemekle yetinmeyip bunu söylemeye calisiyordum.. Salaklik iste.. Ne güzel evriting ay dulari, bikaus ay laav yu'lari filan dinliyorduk hangi ara buraya gecis yaptim hatirlamiyorum. Bütün yaz antrenman ettik, orijinaline yaklasan bir ritmi tutturmustuk.. Okula bu muzigi getirmenin disinda onu söyleme basarisina da erisecektik..

Mümkün mü böyle bir sey arkadas ?

Rezillige acilan pencereydi ki yaklasik alti ay sonra tüm ülkede dinlenir hale gelmisti bile.. Ben böyle hafiften tutuldugum hatunun yanindan gecerken filan dillendiriyordum bunu.. hicbir sekilde öyle olmasak da ucundan alamanci damgasini yedigimizden bari biraz görüntüye ayak uyduralim dedik..

"Informiiir.. yunowsirisamimyabipleyaaa... e liki bom bom deaaan tek de mana sensiri.."

Bugün o insani bulsam, kesin su zamanlar yüzünden her seyin baslamadan bittigini söylecektir eminim.

Snow, bunu hapishanede iken yazmis. Informer "ispiyoncu" anlamina gelen bir kelime ve hapisteyken kendisini ihbar eden insanoglunun üzerinden cuvalla para kazanip tek sarkilik adamlar listesine eklenivermistir.. Ben rep dinlemem illa da distorsin olacak diyorsanz suraya alalim sizi..



Bu rep müziginin digerlerinden ayri olarak yasam bicimini sana dayatmasi gibi durum söz konusu. O müzigi dinlemeye, icinden yavas yavas söylemeye basladigin andan itibaren bir lakayitlik bas gösteriyor bünyede.. Kelimeler yuvarlaniyor, yasami hafife aliyorsun, her sey bol gelmeye basliyor, bi rahatlama bi uyusma söz konusu ki anlatilmaz.. Cok rahat bir sekilde sürüden sizi ayirabilir ve her seyi yaptirtabilir.. Misal ben yine ayni dönem Kris Kross da dinledim ve yine onlarin o meshur sarkisi Jump'in kliplerinde yaptigi gibi pantolanlari ters giyme eylemlerinde de bulundum.. Yalan degil yaptik bunu, bir gün birisinin gelip o günlerden önüme bir resim koyup 5 milyon euro istemeden ben burada acikliyorum iste.. Neden ve nasil bilemedik..

1 yorum:

Fuzzy Logic dedi ki...

ben nereden uydurduysam, cocukken bu sarkiyi "Lan Mahmuut" diye anlardim. Ne alaka? demeyin yillardir "informer" ile "lan mahmut" arasinda ses benzesmesi yaratabilecek herhangi bir done bulamadim.