1 Nisan 2009

Türkiye - Ispanya: 1-2



Aslinda bastan Batuhan'i, Sabri'yi koyacaktik, ne sekilde olursa olsun kanatlara inip ortalari kesecektik bosluga ve bir sekilde gol olacakti.. Terim'in yirmi yila yakin oyun felsefesi asagi yukari budur ve bu yüzden ilk macta da üzerinde durulan hucum gücü eksikligi tekrardan göze carpti..

Eger ki mesele mücadele gücünü üst düzeye cikarip bir baska acidan Türkiye Süper Liginin de karakteri olan "oynatmama" söz konusu ise bu konuda her daim basarili olmusuzdur. Ispanya'yi her iki macta da yer yer "oynatmamayi" basardik ama o topun bizde oldugu zaman diliminde, ispanyollar geriye cekildigi zaman sahada uygulamaya gecirecegimiz tek bir hucum planin olmadigini gördük.. Kac kere topun Volkan'a caresizlikten, oyun kuramamaktan dolayi yuvarlandigini gördük ?

Biz Avrupa Sampiyonasinda dahi hicbir zaman iyi futbol oynamadik, bu benim kisisel yorumum degil yari finale gelmis bir takimin arkasindan "kazanma hirslari" "inatciligi" gibi karakter özellikleri ile yüceltilmis iken tek bir insanoglu siir gibi top oynuyor demedi, süper-futbol taktik yoktu.. Haliyle aslinda en büyük kozumuz olan presin de belki de en az isgördügü ayaga pasin ayyuka cikmis takimi Ispanya karsisinda galibiyet de oldukca zordu..

Degisiklikler üzerine yine firtina kopacaktir.. Batuhan'i aldi zira zorda kaldiginda veya macin basindan beri yapilan bütün organizasyonlar sagdan soldan ortalardi. Buna en uygun insanoglu Batuhan'dir. Akabinde ona orta yapacak Sabri'yi de alarak esas plani gün yüzüne cikardik.. Yine de kazanma ihtimali vardi, misal senaryo söyle oLsun:

Tuncay'in sutu gol oLsun ve mac Avrupa Sampiyonasindaki gibi 2-1 bitsin.. Bitsin de top oynamiyoruz, rakibi durdurabiliyoruz ama ileride savruk ve ne yaptigini bilmez bir görüntü ciziyoruz. Biz kendimiz akin baslatamiyoruz daha cok ileride yapilan preslerle kapilan topu kaleye dogru itekliyoruz. Saha düzeni bozulmus rakibe yasattigimiz kaosdan yararlaniyoruz..

Ilk dakikalara bakin.. Ispanya geri cekilmis, sizi bekliyor.. Tam alti dakika boyunca Hakan Balta Emre Asik'a, Emre Adasina, Adasi Mehmet Aurelio'ya o da tekrardan defansa ve kaleciye giden toplar..

Saha icerisindeki dizilim aslinda gayet moderndi. Iki Stoperin yaninda ileriye de cikabilecek iki bek ve orta ikili pek cok avrupa takiminda oldugu gibi ne defansi ne de ofansi süper olan ama her iki yönünü de becerebilen o "müthis" oyunculardan kurulu ve bunun yani sira kanatlarda ise hareketli ve cok yönlü oyuncular.. Ileride de Semih ve Nihat gibi az cok top oynayabileyen golcüler..

Belki biz de Avrupa futbolunu oynayabilecek kadro vardi ama o futbola uyumlu bir teknik adam yoktu. Terim, Dünya Kupasini dahi alabilir ama bildigi ve her daim uygulamaya koydugu sistemi ile.

Iyi oynamiyorduk ama rakibi de durdurabilmenin sevincini tasiyorduk Arda topu bir sekilde alip en akilli sekilde ileriye dogru oynadiginda.. Tuncay, yine Tuncayligini yapip son anda hem Arda'dan hem de Semih'den fazla golde etki edecek hamleyi yapiyordu ve durum 1-0.

Güzel bir ilk yari sonucu.

Ve fakat yetmez.. Ispanyollar iki dakika da bes gol bulabilecek konumdalar.. Bunlar efendim ben kendimi bildim bileli eleme maclarini en kötü bir yenilgi ya da beraberlikle kapatan takimin oyunculari.. Durdurmak ya da istisna olmak icin sadece mücadele gücü yetmez..

Bir baska üzerinde durulmasi gereken konu oyuncu secimleridir. Emre-Hakan Balta secimi tamamen son sürecte yapilan analiz sonucu ortaya cikmis bir ikilidir. Aciklamasi sudur: Bu ikili su an icin formda ve iyi durumda.. Dogru.

Ikincisi Sakatliktan cikmis henüz kendi takiminda da kendine gelememis, gol atamamis Nihat Kahveci secimi ve en az Emre-Hakan kadar formda olan Sercan'i hicbir sekilde düsünmemesi. Nihat, formda olsaydi biz belki her iki maci da kaybetmezdik.. Bir yere kadar teknik adamin oyuncuda israr edebilmesini anlarim ve fakat ligin belki de formda tek türk forvetini hic düsünemeyisini de anlamlandiramiyorum. Iki tane Sercanvari forvet olmazdi belki ama Semih-Sercan, Batuhan-Sercan fena olmazdi. Burada Batuha'i yerlestirmem ise tamamen oynayabilecegimiz sistemin zorunlu kildigi isim olmasidir.

Bosna'da isler iyi.. Misimovic ortaliyor, Dzeko Hakan Sükür'lük yapiyor.. Hem Bundesligada hem de milli takimlarinda inanilmaz formda olan oyuncular bizim önümüzdeki en buyuk engeldir su an itibariyle.. Isimiz hic kolay degil..

5 yorum:

asaylar dedi ki...

ya ne olursa olsun, kendi sahandaki maçta oyundan santrafour alıp oyuna orta saha adamını son dakikada hem de gole ihtiyacın olduğu anda alıyorsan bunun adı korkaklıktır. bunu bosna, belçika yapsa anlarım ama biz ne kadar karambol takımı olduğumuzu düşünsek de bu kadar korkak davranacak bir takım da değiliz. bu ve hala sabri ve emre belözoğlu inadı fatih terime olan antipatiyi arttırıyor. yazık değil mi mehmet topuz'a, mehmet yıldız'a, selçuk inan'a, ibrahim toraman'a, fatih tekke'ye?

Adsız dedi ki...

ne diyeyim? ben kendim adanaliyim, ailem fatih terimin amca tarafiylada surekli gorusur, ilk uefa kupasi kazanilmasi felan o yillarda tabi gozumuzde bellemistik imparator diye... artik nefret ettirdi kendinden, simdi dusunuyorumda keske 2008de gruplardan cikamasaydikda istifa etseydi kovulsaydi defolup gitseydi su takimin basindan. bole adam kayirmacilik boyle lobicilik yapan bir teknik direktor varmi avrupada milli takimlar duzeyinde bilmiyorum? emre belozoglu son 8 senedir turk futboluna ne vermis arkadasim? birisi soylesin ssunlari sunlari yapti iste o yuzden hakedior sahada olmayi desin, ha ama iste olan bizlere oluyor yanimiza aliyoruz amerikaliyi hava atiyoruz bak iste bizim milli takim ispanyaya karsi one gecti felan arada almanlar gelior fransizlar geliyor oo ondesiniz felan mac sonu geliyor biz kendi sahamizda 90 + uzatmalarda yeniliyoruz, varmi boyle bir olay? biz 2008 de ne oynadikki almanya macinda? sansimizin yardimi disinda ve almanya maci disinda turkiye ne oynadi acaba o kupada? ayhan gibi bir adamin var koy aurelionun yanina, onu sevmiyorsun almiyorsun takimina, mehmet topuz diyecem onuda sevmediginden almiyorsun, bari topali koy o mu sakat? nuri sahini yok, koy oglu koy turkiyede orta sahami biter? hepsini gectim nihat iyi topcu super topcu ama adam sakatliktan yeni cikmis nasil oynasin zaten iyi bir sekilde, ya bastan koy batuhani semihin yanina , ya al sercani koy, fatih tekke diyecem onuda sevmiyor terim efendi sozde imparator ya sevmedigi topcuyu almiyor takima. defansin solunda ibrahim uzulmez var, yahu biri bana soelsin ibrahim uzulmez nedir ya? hani kendi takiminin taraftarinin dalga gecmesini gectim, rakip taraftarlarin dalga gecmesini gectim, adam ole bir duzeye gelmiski milli takimda sol bek! neden? cunku stoperde oynatiyor baltayi, baltanin stoperde oynamasinin sebebi ne peki? imparator terimin egemen korkmaz ya da ibrahim toraman 2lisinden 2sinide milli takimin aday kadrosuna bile cagirmamasi. ne bekliyorduk ki arkadaslar ? umit karanin en iyi yillarinda adam cagirmiyordu kadroya, fatih tekke uefa kupasini aldi 2008de yoktu, ibrahim toramanla siyasi gorusten uyusmuyo diyenler var, umit karan icinde aynisini demislerdi, en bileyim emre belozoglu demek sahada tuncay olmasa kaptan olarak felan cikacak terim efendinin manevi oglu ya kendisi. ben anlamadim hocam, isin icinden cikamiyor insan, bir menajer nasil olurda en iyi oyuncularini oynatmaz da bole adam kayirir isine gelenleri oynatir, mehmet topuz nerde arkadas? sercan nerde? toraman nerde egemen korkmaz nerde ayhan akman nerde diyecem adam zaten en mukemmel oynadigi yillar cagrilmadi takima gecen yaz ilk defa geldi, ne bileyim ya benim gozumde fatih terimin yaptiginin vatan hainliginden farki yok, resmen kendi ulkesinin milli takiminin gruplardan cikmamasi icin herseyi yapti adam o kadro secimiyle, istifa etsin diyecem etmezde, ama bakin gorun bi ara gaziyla motivasyonla (terim ekolu) alir bi sans bu takimi 2. yapar yine cikariz ortaya ooo imparator diye sonra ordan dunya kupasina bile goturur belki bu sistemsiz haliyle takimi yine cildiririz hakediyor sanariz o kazandigi maasi.

PENALTY dedi ki...

Fatih Terim milli takımın hocasıdır ve böyle de kalmalıdır. Malum, sezon sonu takıma yeni hoca lazım şimdi Terim istifa mistifa eder,"Terim Cimbom'da" diye manşetler atar boyalı basın. Neme lazım. Otursun oturduğu yerde dünya kupası olmadı artık, daha Avrupa şampiyonası var, onun altyapısını hazırlasın. aaa ama siz de..!!!

varol döken dedi ki...

batuhan sarsak bir futbolcu, gençliğinden falan da değil, karakterinden... ayağa yere sağlam basmıyor, bana göre hiçbir zaman da basmayacak... ha bu benim görüşüm, yanılabilirim...

ama şurada yanılmadığıma eminim... batuhan ı öyle bir dakikada oyuna koymak, halay çekmek için bekleşen adamlara elektro gitar çalmak gibidir... hiç kimse onu, o da hiç kimseyi tanımıyordu sahada... kurt tarlasına düşmüş tavşan gibi bir oraya bir buraya koşup durdu... hem de öyle kritik dakikalar ki topu sektirmeden, kemiksiz ileriye taşıman lazım...

ya bilmiyorum falan diyorum ama terim'den iyi biliyorum galiba ben:)

not: bu seyirciyle zaten maç falan kazanılmasın... başından istemediğin şeyden sonundan hesap sormaya hakkın yok... paran çok afrika ya tatile gidersin, afrikalı topçular ben messi ben gerrard derken ama semih ama arda diye hüzünlenir, bir tekila çakar unutursun!

sembolist dedi ki...

Dünkü takım,'ego'nun,inadın takımıydı.Ligimizn en formda isimleri (mehmet topuz-ayhan) aforoz edliyor bir inat ve kişisel kavga uğruna.UEFA kupasının eniyi oyuncusu seçilen Fatih tekke'yi unuttu bile bu şahıs(terim).
Ramosun karşında İbrahim Üzülmezin ne işi var,Allah aşkına.Nihat-Emre gibi egoizmin doruklarında ve inişe geçen isimlerden temzlenmeli bu takım.Eren Güngörü göbekte,Hakan Baltayı solbekte oynatmak çok mu zor.Mehmet Topuzu ve Ayhanı oynatıp,Ardanın vermini arttrmak çok mu zor.
terimin ''ben yaptım oldu,herşeyi iyi bilirim'' tavırları kabak tadı veriyor.
istifa et. defol..