12 Kasım 2009

Depresyon.!



Almanyada her bes kisiden birisi Depresyon icerisindeymis.(az önce okudum) Aslinda bu ve ölüm-kalim meseleleri hakkinda yazmak istemiyorum zira getirilerinin altindan kalkamayabilirim. Bu yüzden sadece su bize gösterilen gercegin üzerinden giderek cevrenizde depresif halde bulunan insanlara karsi ne yapmaniz gerektigini efsane kaleci Hans Tilkowski'nin Enke'nin ölümü üzerine söyledigi sözlerden yola cikip bulabilirsiniz..

"Belki de onun(Enke), bugün yazilan bütün güzel sözlere hayatta oldugu zaman ihtiyaci vardi"

Kim bilir belki basit bir "iyi ki varsin" hayat kurtarir.. Bence denemeye deger.!

6 yorum:

Adem dedi ki...

İşte sırf bu yüzden öldükten sonra ondan özür dileyenlerden nefret ediyorum. "Özür"müş. Özür özürlüler!!

Adem

mrt309 dedi ki...

İyi ki varsın Borges.

Can dedi ki...

Maalesef dışardan iyi şeyler duymanın fazlaca etkisi yok. İnsanın iç dünyasında yaşadıkları çok garip şeyler. Cevapları bireylerin kendisi bulabiliyor sadece. Sonuçlarını bildiğimiz deneyleri yapmamızın başka bir anlamı olamaz.

Borges dedi ki...

mrt309 ;)))

CezaSahasi: Kimi suclayabilirsin ki su durumda ? Belki de suc yoktur..

Borges dedi ki...

Can: Bilmiyorum, cok fazla genelleyemeyiz gibime geliyor, en azindan zarari olmaz gibi, denemek gerek..

Can dedi ki...

@Borges

Yanlış anlaşılmasın zaten kastım işe yaramaz değil kesinlikle. Pek tabii insana oldukça moral veren bir olgu yanında destek olan, ona değer veren insanların olduğunu bilmesi.

Ben sadece deneyimlerimden yola çıkarak söylüyorum. Şükrü Erbaş'ın "Ömür Hanımla Güz Konuşmalaı" yazısında çok sevdiğim bir kısım vardır. "Kim kimin derinliğini görebilir, hem
hangi gözle?" Yani beynimizin bize oynadığı oyunlar son derece ilginç. İnsan bazen çıkış yolu bulamıyor.

Çok üzüldüm bu olan bitene ama bir yandan çok kızgınım Enke'ye. Ölüm ne olursa olsun kolay olanı bana göre, asıl yaşamayı denemek zor. Kızının yanında mutlu olacağını bilmekten başka teselli gelmiyor elden...