29 Temmuz 2011

Capun Devrimi.!



Bu sene birinci Bundesliga'dan 18 kulübün 9'unun kadrosunda capun oyuncu mevcut. Kagawa'yı hemen herkes tanıdı ve fakat Takashi Usami ile Bayern de bir sürpriz yapmış durumda. Capun liginin en yetenekli genç oyuncusu seçildi ve uzun zamandır Bayern onu almak için uğraş veriyor. Şimdilik bir buçuk yıllığına kiraladılar.. Audi Cup'da da gördük ki potansiyeli var. Rib-Rob bölgesine yedek olarak getirildi ama bu ikisinin aynı anda sahada gören dilek tuttuğından bu sene forma şansı bir hayli fazla.. Diğeri de Yuki Otsu.. Gladbach transfer etti.

Shinji Okazaki geçen sene beni fazlasıyla tatmin etmişti Stuttgart takımında ve bu sene ondan da bir çıkış bekliyorum ama takımından değil. Memleketimizin takımı Hajime Hosogai ile capunlara selam çakacak iken Freiburg Tomaaki Makino ve Köln de yakından tanıdığımız Hasebe..

Kabaca Asyalı olarak adlandırmamızın temelinde Japonların bir kademe daha yüksek öğrenme tutkusu ve çalışkanlığı söz konusu. Brezilyalıların aksine disiplin ve düzen üst seviyede ve karakterleri sorun çıkarmaya müsait değil. Fiziki kusur söz konusu ama diğer önemli karakter özellikleri ile bu eksiği 'artık' rahatlıkla kapatabiliyorlar.

Toplamda Asya Pazarı gerçekten çok iyi. Güney Korelilerin yükselişi malumunuz.. Hem ucuz hem karakterli ve çokca da yetenekli olan asya pazarının ülkemin kulupleri tarafından çok fazla tercih edilmemesini anlayabilmiş değilim.. Kagawa'nın 350 bin avro yetiştirme bedeli karşılığı Gladbach'ın Otsu'yu ise 50 bin avro vererek alabildiğini düşünürseniz parayla kandırma politikasını benimsemiş kuluplerimizin şansı bir hayli fazla. Peki kime başvuracaksınız bu konuda hakkında?



Thomas Kroth.. bu konuda tek yetkili insanoğlu Avrupa'da. Oyuncular da kulupler de bu adama başvuruyor. İlk mohikan Takahara'dan bize de gelen İnamoto'dan tutun da yukarıdaki saydığımız isimlerden Usami hariç hepsi bu menajer aracılığıyla Avrupa'ya geliyor. İstiyorsanız bi başvurun derim.. En azından bugüne kadar bu pazar üzerinde dönen paraları düşündüğümüzde her bakımdan 'ucuz' olacaktır.

Ve elbette Avrupa'da denenmişinden ziyade yenilerini keşfetmek gerek..

6 yorum:

keyifadami dedi ki...

abi dayanamaycağım söyleyeceğim :)
iyi güzel yazıyorsun da bu "ve fakat" kalıbına olan hayranlık nerden geliyor bilmiyorum ama her yazıda en az bir kere kullanmana gerek var mı :)

Borges dedi ki...

keyifadami: Ben çok düşünmüyorum neyi kullanıyorum neyi kullanmıyorum diye. Resmi alıyorum aklımdakileri yazıyorum aslında 'okuma süreci' döneminde.. Maksat okuduklarımızdan diğerleri de faydalansın gibi bir şey. Belki 'zira' da çok kullanılıyordur ya da diğeri az. inan bunları düşünecek durumda değilim.

Celal Abbas dedi ki...

Hep dikkatimi çekmiştir. Hep arkadaş sohbetlerinde yeri geldiğinde değinirim. Şenol Güneş uzun süre Güney Korede kaldı orada çalıştı. Oranın İnsanı gerçekten karakterli Çalışkan ve disiplinli insanlar. Şenol Güneşi anlayamaıyorum neden oradan transfer yapmaz. Neden orayla hiç bağlantısı yok. üstelik Güney koredede çalıştıki tanınan birsi olması lazım. hemde güney kore ile tarihi bağlarımızda var.

Şenol güneşin uzun süre güney korede çalışmasına rağmen hiçbir bağlantısının olmamasını anlayamaıyorum ve bu konuda onu eleştiriyorum.

sahinkurt dedi ki...

Abi hoş da;biz hemen yaftalarız gelen adamı.Şimdi düşünüyorum Galatasaray Japon bi adam transfer etse;hemen 2.inamoto damgası yiyecek.Bu adamın bi de uyum süreci olacak haliyle;o arada medya taraftar perişan edecez adamı da,adamı getiren yöneticiyi de.Hiç bir büyük klüp almaz bu riski.

pelezinho dedi ki...

abi güzel analiz.asya futbolunun yükselişi muazzam.bende bu konuda takashi usami transfer olduğu vakit geniş bir analiz yapmıştım.bi göz atarsan sevinirim

http://tolgaem.blogspot.com/2011/06/kesfedilmeyi-bekleyen-bir-madenasya.html

eaglemre dedi ki...

schalke'de de vardı galiba bir tane japon.