30 Kasım 2011

Yaş Pasta Hikayesi!



İlkokul beşte haftanın üç günü beni evinde misafir eden bir ilkokul hocam vardı. Yılın sonlarına doğru ben artık bu hocanın evinde kalmaya başlamıştım. Bir kızı vardı, üniversite sınavlarına hazırlanıyordu. Fazla değil neredeyse hiç konuşmazdık ama birbirimizi çok iyi anlıyorduk sanırım.

Dik kafalıydım çok ve haliyle zaman zaman gıcık oluyordu bana.

Bir gün evde pasta vardı, kola ile beraber ve sanırım cuma akşamıydı.Sevdiğim dizi "Hayat Ağacı" başlamış, Sam'ciğim ekranda görünmüştü bile. Televizyonun karşısına kurulmuşum, payıma düşen pasta ve kola önümde duruyor.

Bundan daha güzel bir şey olabilir miydi ki?

Kız birden konuşmaya başladı benimle.

Tiyatroya iki bilet almış, oraya gidecekmişiz. Sevindim, hiç gitmemiştim ve yurtta kalan her insan evladında olduğu gibi bu gibi sosyal aktiviteleri gereğinden fazla gözümde büyütüyordum. "hadi hadi, çabuk ol" demesiyle benim o pasta ve kolayı götürmem yirmi saniyemi almış ve fakat o dokunmamıştı bile önündekilere.. Kapının önüne çıktım, ayakkabılarımı giyerken o kahkaha atarak şöyle dedi:

"Şaka şaka.. geç otur diziyi izleyelim"

Gitti benim güzel pasta ve kola.. 20 saniyede!

Aradan 25 yıl geçmiş, acısı hala geçmemiş.

Dikkat ederseniz pastayı yedim, kolayı da içtim. Peki bu acı ?

7 yorum:

Semih dedi ki...

Ulan koskaca kız yaptığı işe bak.Uyuz oldum ben de şimdi.Bu arada 35 yaşında mısın? :)

Borges dedi ki...

Kabaca 25 dedim, 32:) Yakında 32 olacağız diyelim. İki hafta sonra.p

Devil dedi ki...

Çocukluk travmaları kolay kolay unutulmaz :-D

Borges dedi ki...

Bir de şu var : Yaş pastanın o dönemde yenileceğinin hissi, onu yemekten daha güzeldi:)

WiLdHoney dedi ki...

Borges yaşıt sayılırız, aslında sayılmayız yaşıtız :)
Anlattığın hikaye çok güzeldi, çok hoşuma gitti, aynı dönemlerde, benim için pasta kola seramoni ile yenmesi ve içilmesi gereken bir keyifti...
ilk başlayıp son bitiren olmak isterdim hep :)))

M.Cagdas dedi ki...

O nasi sadist bi kizmis ya :) Ben olsam cok uzulurdum heralde, buyuk hayal kirikligi.

Başar Bölükbaş dedi ki...

..mutlu olmak icin bir cok sartin ayni anda gerceklesmesi gerek....yas pasta, dizi izlerken yenilmeliydi...mutlulugun sarti buydu...siralama degisince, total mutlulugun bireylerini, tek tek yerine getirsende, ayni patlayici etkiyi yapmadi...bende daha cok mutlu olmak icin, bu bireyleri, siraya koyan, bekleten bir adamim...yemek yaparken icmeliyim birayi...once ya da sonra degil...