17 Mayıs 2009

Galatasaray - Genclerbirligi: 2-1



Galibyet her seye ragmen önemliydi.

Kewell yerine orta sahada mücadele eden defansif orta karakterli fazladan bir futbolcu sahaya sürülmesi tartisilmasi gereken önemli Bülent Korkmaz karari. Bunun disinda takimin tek forveti Baros'un dahi cezasahasi ici forveti olmadigi asikar iken yapilan onlarca ortanin anlamsizligi bir baska sorundu.

Arda'nin takimdan ayri kendisine has motivasyonu seyre deger tek renk idi sahada.. Sahanin her yerinde olmasi bir yana diger maclara nazaran etkili olmustur.

Bu takim su formasyonuyla rakipleri cepheden ayaga pas ile delmek zorundadir. Cizgiye dahi inseler kafalarini kaldirip golde oldugu gibi yerden oynamakta fayda var zira kafa hakimiyeti olan futbolcu yok, bosa ortalar yapildi ki anlamadim cok...

Üc defansif orta saha ve iddiasiz mac oldugu vakit baski cok da zor olmadi. Yalniz baski pozisyonu da yukarida belirtilen nedenlerden dolayi doguramadi. Kewell'in önemini yeteri kadar iyi idrak edilemedigini düsünüyorum.. Takimda insiyatif alip dogru bir sekilde -varsa eger- taktigi sahada uygulatabilecek iki-üc futbolcudan birisidir.. Onun sahada olmasi dahi cok baska bir kimlige büründürüyor Galatasarayi.. Baska acidan Lincoln-Arda-Kewell üclüsünü iki defansif orta saha kaldiramiyor zira Ayhan uzun zamandir ofansif orta sahaya yakin bir yerlesim sergiliyor sahada.. Bu iste cözülemeyen bir problem olarak kaldi sene basindan beri.. Arkadaki ikili Baris-Mehmet Topal oldugu vakit köprü hasarli oluyor top hucum bölgesine iyi tasinamiyor.. Ayhan bu isi en iyi yapabilen orta saha.. Lakin o da cok fazla önde oldugu vakit orta sahanin gücü düsüyor.. Skibbe burada hucumcu bir anlayisi benimseyip defansindan bir adami eksilterek ilerledi bu yolda lakin sakatliklar üclü defansda cok önemli yeri olan taktigin bir türlü oturmasina izin vermedi.. Sürekli degisen oyuncu sirkulasyonu belki de Galatasarayi koca dönem boyunca taktigi oturtma sevdasi icerisinde sürekli sorunlarla bogusturdu.. Besiktas'in Fink hamlesi iste bu acidan cok önemlidir belki de..

Emre Güngör hazir olmadan sahaya sürülüyor. Büyük takimlarin bu denli futbolculari sakat sakat oynatmaya mahkum kadro kurmasi sezon basi cok ciddi hatalarin yapildiginin en önemli göstergesi. Hayir sunun surasi UEFA kupasi mücadelesi, nedir bu zorlama ? Birakin iyice iyilestikten sonra sahaya sürün ki bu sadece Türkiyede veya Galatasaraya ait bir özellik degil. Pek cok futbolcu bu amatörlügü yapar ve sakatligini kronik hale getirir.. Bayern München, Deisler zamani bunun üzerine cok fazla aciklama yapmisti ve gerekirse bir yil bekleyebileceklerini söylemisti Deisler icin.. Ve fakat onun sorunu biraz da psikolojik bir sorun olmasindan dolayi futbola veda etti.. Emre Güngör böyle giderse cok ciddi sorun yasayacak.. Sonra Saglik Ekibinde sorun var denilince .. Belki gercekten yoktur ve "Oynamamasi gerekir" talimatina ragmen oynatiliyordur, bilemiyoruz ama sorun var orasi kesin..

Skor 2-1 olsa dahi rahat bir mac izledi Galatasaraylilar.. Keyifsiz ve kaybetme telasi olmadan.. Muhtemelen degisiklikler sari kart sinirinda gezinenlerin tehlikeye atilmamasi düsünülerek gerceklestirildi ki hak veriyorum hepsine..

Kewell'in asisti, o asist esnasinda önce kafasini kaldirip oyuncuyu gördükten sonra bilincli bir sekilde o ortayi yapmasi macin bana göre en güzel ve tek karesiydi.. Muhtesemdi Kewell ki ona yapilan tezahürati da biraz olsun burada kalmasi icin ona motivasyon oluyor diye ayri bir keyif ile dinledik..

Haftaya Besiktas maci var.. Galatasaraylilari sikintidan kurtaracak ve aradigi heyecani az biraz bulabilecegi karsilasma olmasi bakimindan önemlidir.

5 yorum:

ti esti to dedi ki...

valla borges ben maçı gidip stadda izledim galiba sana tvden farklı görünüyor. takım berbat ötesi top oynuyor ilk 40 dk gençlerin alanına giremedik. oyuncularda bir isteksizlik bir boşvermişlik, taraftarda sadece beşiktaş maçının düşüncesi. zira maç başlamadan ve maçın içinde geçen zamanlarda sürekli beşiktaş aleyhine tezahüratlar... bülent korkmazın yüzünde erbat bir ifade. lincoln'ün takımdan ayrı düz koşu yapması bütün bunlara rağmen haftaya beşiktaş maçı olduğu için tribünlerde renk vardı. yoksa bizim takımda hiç iş yok. gelecek sezon için planlamalarını yapsalar bari başka birşey istemiyorum açıkçası.(nerede o skibbe zamanındaki koordinasyon)

bir de üç tane savaşan futbolcu geyiği var ki hiç girmiyorum. bu kadar saçma bir tercihi enson gerets zamanında 5 forvetle görmüştük.

Efe Yılmaz dedi ki...

8 maç aynı anda verildiğinden maçı fazla izleyemedim. Ama şimdi yazdığınız yazıyı okuyunca kafama takılan bazı noktalara cevaplar buldum. Özellikle Emre Güngör meselesine kafayı takmış durumdayım. İbb maçındada aynısı olmuştu. Bu sene sağlık ekibi var mı Galatasaray'ın , eğer varsa diplomaları var mı diye şakayla karışık bir serzenişte bulunmak istiyorum. Semih yada alt yapıdan başka bir isim neden hazırlanmaz. Mancester da Evans Ferdinan'ın yokluğun da forma giyerken biz neden çözümü hep başka yerlerde aradık. (Kewell'ın stoper oynaması gibi) Birde Kewell neden yedek başladı anlamak mümkün değil. Benim tahminim Lincoln'ü pazarlamak için yönetim zorla oynattırıyor takımda, ama Bülent Korkmaz, kaptanlıktan hocalığa yüksele bilmek için yönetimle arasına mesafe koyup kendisini "bizim oğlan ne istesek yapar" doğrultusundan uzaklaştırması gerekmiyor mu? Bir sezonu sürekli yanlış tercihler ve zamanlama hatalarıyla ziyan etti yönetim. İnşallah yaptıkları hataları iyi incelerler ve seneye daha doğru şeyler yaparlar

Borges dedi ki...

Ti esti to: Cok zevksiz bir mac izledim dedim ben, muhtesem oynadi demedim ki.. Cok keyifsizdi. Arda'yi da cikarsan öylesine oynanilan bir mac idi. Iddiasiz olunmasi ve böyle heyecani düsük kötü maclardan sonra da Besiktas maci biraz bizi rahatlatir dedik.. Yani cok iyi mac filan demedim.. Sadece diger maclara oranla rahat bir mac seyrettik.. hepsi bu. Bir sifir olmasi degil rakip takim da isteksizdi ve gelmediler bile.. ardindan 2-0 ve Korkmaz ile ilk defa rhat bir maci bitirdik..

Effe: ben bu seneyi unutmak istiyorum.. Sadece unutmak;) Bu yüzden bir sey diyemiyorum artik.. Saglik ekibinin degil teknik kadronun hazir olmadan oyuncu oynatmasi dünyanin "kucuk" takimlarinda ya da önemli maclarda görülebilen bir durumdur ama bizde bu olmamasi gerekiyordu.. Saglik ekibi ciddi bir problem ya da Avrupa Sampiyonasi..

çağrı dedi ki...

Kewell girdiğinde Galatasaray daha bi "akıllı" oluyor.En önemli getirisi de bu zaten.
Takımda en sevdiğim oyuncudur Kewell.İnanılmaz kanım kaynıyor yahu.Ailesine bakıyorum;eşi,çocukları müthiş sempatik bir aile.Bir insan tanımadığı insanları ancak bu kadar sevebilir.İyi ki Galatasaray'da bizim büyücü.Saha içinde ve dışında da çok şey katıyor takıma.

Emre Güngör'ün sakatlandığını görünce "hazır olmadan oynatıyolar ya" tepkisini vermiştim.Önemli bi oyuncu bence gerek kalitesi gerekse de yerli olması sebebiyle.

Velhasıl bu maçla birlikte Uefa biletini nerdeyse almış olduk.Teselli bile olmaz ama bu sene için tesellimiz budur efenim...

Empyrium dedi ki...

Türkiye'de bir takımda Kewell varsa ilk onun adı yazılır sonra kadro tamamlanır eğer bir sakatlık, gidip- gelme ve önemli bir neden yoksa.
Yahu kaleci oynatma Kewell oynat diyeceğim saçma sapan olucak.Evet sahada Arda ile birlikte ışık saçtılar.Saçmaya devam etmeleri dileğimdir.

Ancak Arda kaptanlık konusunda haklı veya haksız çıkardığı polemik yüzünden basına verdiği malzemeler ile bu sezona Lincoln'den daha çok damga vurmuştur.