19 Mayıs 2009

Takim Ruhu Adina.!



Bu foto cok elestirildi.. Takim ruhundan filan dem vuruldu sürekli.. Üstelik bunu Avrupa futbolu, futbol eglencedir, biz gülüyoruz ne güzel, futbol siddetten arindirilmalidir diyen spor yazarlari yapmistir.. Simdi hani gidin kavga edin demiyorlar ama insan psikolojinin o durumda sizi götürcegi yeri kestirmek cok da zor degildir.. O bölgeye gittiginiz anda kacinilmaz olarak icerisine girip müdahalede bulunabileceksiniz... Eger Lincoln ve Roberto Carlos böyle bir sey yapip bilmem kac mac ceza alsaydilar farkli degil ayni insanlar yine ayni sekilde profesyonellikten dem vurup amatörlükle elestirecek ve keza buradan deplasmana gitmek istemedigi icin kirmizi kart gördü geyiklerine kadar gidecekti is.. Oynamak istemeyen adam girer buraya, görür kartini mis gibi.. degil mi ?

Demek istedigim sudur.. Bir oyuncuyu hedefe koydugunuz vakit kacacak yeri yoktur o ülkede..

Simdi baska bir örnek göstereyim ben size..




Ilk devrenin son maci.. Pizzaro rakibine osmanliyi..






yapistiriyor.. peki bugün 30 milyon euro Bonservis bedeli ile italyanin Juventus takimina gidecek olan Diego ne yapiyor ? O Lincoln ve Roberto Carlos gibi ruhsuz degildi kesinlikle..



O takim ruhu olan bir Brezilyalidir.. ve olay yerine belki de ayirmak icin geliyor.. Lincoln,Roberto Carlos da bu sekilde gelmeliydi belki de..



Ayirma eylemine girisiyor da..



Takim ruhunu sergiliyor.. takimdasliga muhtesem bir örnek veriyor ve



Eicher'i bogazliyor..

Bremen bu dönem ligde onuncu durumdadir.. 33 Bundesliga macinda Diego bundan önce de Omuz atip bilmem kac mac ceza aldigi ve keza bu olay sonrasi yine 4 mac oynamadigi icin ancak 20 mac oynayabilmistir. Bremen bu sene UEFA'ya dahi gidemiyor.. Lakin takimdaslik cok baska dabiii..

27 yorum:

ADE dedi ki...

Sonuc ?

Carlos napmaliydi ? Lincoln napmaliydi ?
Ayirmaya calismaya giren ve sonra kavga eden Semih neden elestiriliyor peki ?

Borges dedi ki...

ADE: Sonuc sudur. Elestiriler öyle oldugu icin degil coktan belirlenmis olan hedefe yönelme sevdasindan ileri gelir. BAska türlü diger söylemleriyle celisiyordur.

Hasan Sas ayirmaya gittiginde yemisti kirmiziyi ve nasil elestirildigini ben biliyorum..

Mesele samimiyetdir.. Burada gercekten öyle olduguna inandiklari icin degil o sekilde görüp elestirmek istedikleri icin üzerine gidilmistir.. Ülke de burdan cikan sese kulak verir her daim.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

pascal nouma leeds deplasmanında ingilizler münch'ü kıskaca almışlarken danny mills'e yaptığı nedeniyle bu kadar sevilen bir oyuncu olmuştu. hatta o maçtan sonra, bizim takım hiç olmadığı kadar ezik ve ürkek hale gelirken onlar hiç olmadıkları kadar büyük ve küstah davranmaya başlamışlardı diye açıklık getirmişti.

evet belki carlos, lincoln olayı yatıştırmaya gitselerdi başka senaryolar oluşabilirdi. ama salt şu fotoğrafa baktığımda benim biraz içim acıyor. neticede carlos ve lincoln'ün bu tip itiş kakışlar içine hiç girmediklerini söyleyemeyiz. özellikle lincoln'ün daha önceki deneyimleri, volkan'la yaşadıkları bize bunu anlatıyor.

ikisinin şu geldikleri nokta, takımlarıyla kurdukları ilişkinin boyutunu biraz da olsa ortaya koyuyor bence. yani kavganın dışında kalmakla gelip 50 metrede kolkola girmeleri bence sağlıklı değil.

20 adam bir tarafta kavga ederken kolkola girip izlemenin mesajı, sadece dostluk mesajı olamaz bence.

Borges dedi ki...

incoln, galatasaraya neden geldi biliyor musun Jessie ? Para, mara'nin disinda ?

Sampiyonluga dogru puan puana gidilen yarista Schneider'a giristigi icin.. 5 mac ceza aldigi icin. Volkan konusundaki hatanin bedelini bir sonraki hafta takim ödemistir filan.. zaten bunlar oldugu icin uzak kalmistir bir baska boyutudur isin.

Elbette iddiasiz maca denk gelen bir kirmizi olursa pascal nouma olur kahraman. Ve lakin sunu belirtmek isterim ki o UEFA kupasi kacsaydi bugün bizim taptigimiz Hagi dahi kahraman olmazdi bugünkü gibi.. Nouma da önemli bir mac arifesinde bunu yaparsa ayni sekilde anilmayacagi gibi..

O kavgaya giren kirmiziyi ve 4 maclik cezayi göze alacak.

Sen de kusura bakma ama ben burada Diego'nun takimdasligindan ziyade Bremen'in UEFA kupasina bile gidemeyisini göz önüne getiriyorum daha cok.. nerden baktigina bagli degisir cok sey..

Liverbird dedi ki...

Borges,

Öncelikle şunu belirteyim, bugüne kadar ki tüm Lincoln yazılarında, tamamen ne düşünüyorsam onu yazdın, yani sonuna kadar aynı fikirdeyiz. Sadece o resimde Lincoln'ün o şekilde durmaması gerektiğini düşünüyorum.

Onun dışında, Schneider'e yaptığı hareketin de 5 maçlık bir cezayı haketmediğini düşünüyorum. O tokatın videosunu izleyebileceğimiz bir link var mıdır bu arada?

Borges dedi ki...

Livebird: Mesele nedir biliyor musun ? Mesele bir insani oldugu gibi kabul etme durumudur. Lincoln Hagi degil, hagi Ergün Penbe degil Ergün Bülent kOrkmaz degil. Hepsinin futbolu ele alisi farklidir, kimisi sallamaz, kimisi baska kimisi cok baska.

pascal gidip girisir, Ernst hicbir sekilde karismaz.. bunlarin hepsini senin istedigin gibi olmasi cok baska.

Lincoln'un yaninda Roberto Carlos var. Ikisi de baska türlü bakiyor ki ben Lincoln'ü hcobir sey yapmadan gördügü kirmizilardan sonra bu tavrini cok iyi anliyorum acikcasi.. Adam Volkan'dan kacti kirmiziyi gördü, topa ayagini uzatti, ikinci sari kirmizi.. o oldu kirmizi.. E yeter , bu adam uzak dursun, on bir kisi korusun ama bu artik uzak dursun, oynamadigi her macta puan kaybettik.. lütfen uzak dursun, takimdaslik filan da olmasin... Arda var, Sabri var.. Hasan Sas var.. Yeter bunlar, 11'i de böyle olmasin.

hagi dedi ki...

açıkçası o kavga ortamına, o dehlize kurtlar vadisindeki ömer baba bile girse bir luganoya,bir sabriye dönüşürdü görüşündeyim.Dolayısıyla Lincoln'ü oraya gitmediği için takım ruhu ekseninde suçlamak bence doğru değil.

Ancak kendisinin takımdan koptuğu gerçeği yukarıdaki fotoğrafla değişmiyor maalesef.

Bu sezon nacizane fikrimce Lincoln'ü "oyuna sokan" olay neydi anlatayım.Sezon başında bildiğiniz gibi geçen seneki beklenenin altı performansı,sezon başı kampa geç gelmesi ve üstüne steau maçları sonucunda kendisi ısınırken tribüne bile çağrılmama raddesinde bir ilgisizliğe/tepkiye uğramıştı.Ta ki 3. haftadaki Antalya maçına kadar.Sami 'yen'deki maçı hatırlarsınız ama yine de hatırlatayım,galatasaray'ın ikinci yarıdaki müthiş baskısına rağmen 1-1 bitmişti, maç boyunca devamlı oyunu geciktiren ve taraftardan bolca küfür yiyen kaleci Ömer bitiş düdüğüyle beraber taraftarı çılgına çeviren hareketler yapmış ve tribünler karışmıştı.İşte tam o anda maça sonradan giren ve pek de varlık gösterememiş olan Lincoln koşarak geldi ve Ömer'i sertçe iterek yere düşürdü.Tüm bunlara çıplak gözle şahit oldum, o anda çevremde lincoln'ün adını bile anmak istemeyen bir sürü taraftarın "hadi gidip storedan lincoln forması alıyoruz laan!" çığlıklarına, adamı yumruk şova çağırmayan tribünlerin Lincooln haykırışlarına bizzat şahit oldum.Yaptığı hareketin tasvip edilecek hiçbir yanı yoktu ve normal şartlar altında kırmızı ve en az iki maç ceza alması gerekirken sarı kartla kurtardı.O gün bence ilk yarıdaki şahane lincoln'ün doğduğu gündü. O hareketi takımı sahiplenmek için mi yoksa can havliyle son bir taraftara oynama hamlesi yapmak için mi gerçekleştirdi bilemiyorum(bir tahmininm var tabii);bildiğim şey ise fenerbahçe maçında carlos'un yanında hafif kaykılmış vaziyetiyle o adamın taraftara oynayacak bir hareket bile yapmayacak kadar olayı kafasında bitirmiş olduğu.Yanlış anlaşılmasın, gidip kavgaya katılsa asla tasvip etmezdim ama Lincoln'ün karakterine -özellikle bu sene defalarca çıplak gözle izleyerek- az çok aşinalık kesbetmiş biri olarak kafasında galatasaray'ı bitirdiğine tamamen inandım.

iyi akşamlar...

Borges dedi ki...

Hagi: Ben biktim.. Eminim ki o da bikmistir. Süper bir fenerbahce maci cikariyor gecen sene, Volkan olayi patlak verip bir sonraki hafta oynayamiyor..

Cok güzel gidiyor isler Kayseri de sacma bir sari kart.. Trabzonda sari görüyor, korkuyorum ve korktugum da basima geliyor. Lincoln Sabri veya Hasan Sas kadar zorlamamasina ragmen takir takir kirmizilari gördü bu sene.. En iyi oldugu dönemde.. O da korkuyor artik ve bu korku nedeniyle oradan uzak durmasi son derece dogru bir harekettir.. Kim ayirmaya gitse yiyecekti kirmiziyi.. Lugano geldi, EMre'ye bi sey yapti, önemsiz o da ister istemez insan cevap veriyor.. Emre degil de Licoln olabilirdi ve en az 3 mac alirdi ki zaten bu konudan dolayi asilmistir hepten biterdi isi bu ülkede.. Bunu göremeyen varsa baska bakiyor dünyaya..

takimdan koptu, bu cok acik. Son iki macta baska, birden degisti yine ben burdan görüyorum.. paslar gelmeye basladi ve bir seyler az da olsa cözülmüs. Bordo macinda dahi takimla lincoln arasinda cok ciddi sorun vardi, arda ile, digerleri ile.. Bu da kopardi ister istemez.

Sorunlara gelirsek bitmez. Ama olmamasi mümkün degil cunku bu oyuncular her gün bizim okudugumuz yazilari okuyorlar.. Demirkol on bes kere Lincoln'e gösterilen sevgiyi konu etti yazisina.. Hincal ULuc keza.. Kaptanlik da eklenince tüm takim karsisina aldi Lincoln'ü. Bir kamplasma yaratildigi vakit disaridan bakip 20 yillik gs li gibi oynamasini beklemek pek mantikli degil.

Hepsini toplayayim.. Lincoln'ü de digerlerini de hepsini de iceren "lider" oyuncu eksikligidir sorun. Arda, haksizliginin pesinde.. Sabri zaten üc adim ilerisini görüp hareket edebilecek konumda degil. Hasanlar Karanlar kendi derdinde ve kendisine yapilani hakli göstermek icin Lincoln'ün absürdlügünü kesfetme pesinde..

Yani bir dengesizlik, bir sacmalik var ki teknik direktör korkusunu da yönetim alinca geriye bunlar kaldi.. Bir Terim, Bir Magath, bir sözü gecen adam, mac sonrasi verilen/verilmeyen paslarina kadar hesap soracan bir birlestirici/sorumlu ögre olsaydi her sey belki cok baska olurdu..

Yönetim haric ben tüm bu olup bitenlerden kimseye kizamiyorum bir de ne yazdigini bilmeyen Galatasaray medyasi.

(tespitleriniz dogrudur bana göre de sevgili hagi)

Sinan Yılmaz dedi ki...

Provoke olan masum Türk!

Böyle bir yazı başlığı var kafamda... Bu gibi bir olay tekrarlanınca yazacağım...

Konuyu da şunlarla doldurabilirim diye düşünüyorum...
Mesela;
Hakan Ünsal'ın orta şidletle topu Rivaldo'ya atması...

Rivaldo'nun yüzünü tutup attığı taklalar kadar çirkin değil mi?
Aynı Rivaldo o pozisyon da o topu o şekilde mi atar Hakan Ünsal'a.

Hayır... Yenilgiyi kabullenebilir.
Yada başka birşey.
Biz o maçı neden kaybetmiştik? Tecrübesizlikten.

İsviçreliler bizim milli marşımızı neden ıslıklıyor?
Kadıköy'de onlarınkini de ıslıklamamız için... Islıkladık! Sonuç?

Aşırı stresin getirdiği konsantrasyon kaybı ve ilk dakika penaltısı...

-----------------------------
Hep biz proveke oluyoruz be ağabey! Hep.
Siz hiç proveke eden Türk gördünüz mü?
Mesela 2 senedir bu ligte top oynayan Carlos'u hiç proveke olurken gördünüz mü?
El ense çeker sinirleri gerer. 10 kişi kalmış Fenerbahçe'ye karşı etkili olamaz Kayserispor...


Provoke ettiler beni... Lincoln anama küfür etti!

Etsin. Sen cahil olmasan proveke olmazsın Volkan.

Lincoln senin ananı napsin bu saatten sonra! Gül geç...

Geçemezsin... Geçemeyiz Türküz biz dimi? Benim anama etseler iyi gelcek mi :D

Soru: Şimdiye kadar 3 yıldır yeteneğini çok kez kanıtlamış olan Arda Turan neden avrupaya gidemez?
Cevap: Türk olduğu için.

Milano'ya gidince cami arar belki diye...
---------------------------------

Borges çok iyi bilir.
Almanya'da yaşayan bir gurbetçi olarak.

Almanlar Araplara ve Türklere neden soğuktur?
Ve mesela Fransızlar?

Çünkü Fransa ve Almanya gibi ülkelerde suçluların çoğunun kökeninin Arap ve Türk olduğu açıktır.

Borges gibi adamı tanıyıpta saygı göstermeden durabilirmisiniz mesela?
Belli bir kültür düzeyindedir kendisi...

Ön yargılı değilseniz pekala Borges'e saygı duyarsınız.

Ben 17 yıl roman mahallesinin yanında yaşadım... Son derece cahil insanlarla donatılmış bir mahalleydi.
Ama 18 yaşında üniversite için Eskişehir'e gitmiş ve şans eseri bir adamla tanışmıştım.
60 küsur yaşlarında çingene bir edebiyat profesörüydü...

O prof ile Tugay Kerimoğlu birbirine çok benziyor işte...

Herşeyin başı- kıçı eğitime dayanıyor...
Milyon kez eğitim eğitim demeklede bir şey değişmiyor.
Aynı gemide ileri geri koşturan insanlarız biz sadece...

Borges dedi ki...

Extensoor: Her ülkenin göcmenleri, disaridan gelenleri sorunludur. Almanya'da türkler, türkiyede kürtler/dogulular, amerikada zenciler vesaire.. Egitim seviyesi muhakkak ki belirleyidir.. ve tüm bu yapilanlar da ufak da olsa bilicnlendirmedir..

Bir daha belirtmekte yarar var sevgili Extensoor, ülkesini terkeden kesimin irkina bakilmaksizin ortalama egitim seviyesi düsüktür.. Almanya'yi göze alirsak benim bütün köy burdadir gibi..

toplamda haklisin, egitim..

gltsry dedi ki...

Sizinle aynı fikirdeyim bence de dediğiniz gibi Lincoln'nün orda olaya karışmaması bir bıkkınlığın,yeter artık diyişin hali.

Ayrıca ben bu fotoğrafın haddinden fazla önemsenip,büyütüldüğünü düşünüyorum.Videolarda izleyince görülüyorki orda bir adım ötede olayları dışardan izleyen iki kişi daha var Baros ve Deniz Barış.Ve Carlos'un Lincoln'ün omuzuna elini koyduğu an bir iki saniye.Yani öyle birbirlerine sarılıp dakikalarca olayı vurdumduymaz şekilde izlemiş değiller.Sadece fotoğrafı yakalayan iyi iş çıkarmış,öyle bir anda basmışki deklanşöre çok malzeme çıktı bu insanları asmaya hazırlıklı basına.

Bir diğer açıdan geçen sene Lincoln azmış Volkan'dan acımasızca tekme yerken, yani kendi evinde arkadaşları dövülürken Galatasaraylı futbolcular gelip hooop ne oluyor diyecekleri yere Volkan'ı sakinleştirdiler.Ben bu olayı hiç unutamıyorum mesela.Çok şey anlatıyor o an maalesef.Bu olay gibi daha birçok olay var.Erdoğan Arıca'nın üstüne yürümesi ve yine kimsenin sahip çıkmaması gibi,iki maç kaptan oldu diye arkadaşlarını basının önüne atmaktan hiç çekinmeden küsüp kırılan oyuncuların tavrı ve son gelinen noktada birkaç oyuncunun Lincoln'nün maç içinde yaptığı boş koşularda zorda kalmadıkça ona pas atmaması gibi.Yani ben bütün bu resme bakınca hep yalnız bir adam görüyorum.Son Gençlerbirliği maçında tribüne herkesi çağırıp Lincoln'ü çağırmayan taraftarında muhteşem(!) tavrını görünce kimsenin; iki gün önce can ciğer kuzu sarması olan futbolcuların biribirleriyle yumruk savaşına girdiği o saçmasapan anda Lincoln'e niye olaya karışmadı diye sorma hakkı olmadığını düşünüyorum.

İyi şeylerde hiç pay verilmeyip kötü bir anda her şeyin sorumlusu tutulan başka oyuncu görmedim şu Türkiye'de.Lincoln'ü çok seviyor bu taraftar yerlililere haksızlık olur,kaptan yapıldı Arda'ya haksızlık olur,kavgaya karışmadı ''cengaver'' arkadaşlarına haksızlık olur,fazla para alıyor diğerlerine haksızlık olur.Acaba bu adama ne zaman haksızlık olacak? Birkerede Lincoln için akla gelmiyor bu vefa,hakkaniyet,adalet.Onun asitleri,takıma katkısı bir günde unutulabiliyor,takım içinde bu derece yalnız adama çevirelebiliyor,basın dövebiliyor her şey serbest.Vurun abalıya misali cidden üzücü.Hem Galatasaray adına hem Lincoln adına...

Ögeday Karabulut dedi ki...

Yanlış biliyorsam lütfen düzeltin fakat, Werder Bremen'in DFB Pokal'i kazanıp UEFA'ya gitme şansı yok mudur? Ya da bu akşam UEFA Kupası'nı kazanırsa. İkincisinden pek emin değilim ama kupa, Avrupa'ya giden en kısa yol olarak lanse ediliyordu www.bundesliga.de sitesinde.

Ligden UEFA'ya gidemeyişini kastediyorsanız şimdiden özür dilerim.

PENALTY dedi ki...

Sonuç şudur: Galatsaray'a zarar verme adına Lincoln her ne sebeple olursa olsun bu takımdan uzaklaştırlımalıdır. Adam topu kendi kalecisinden alıp tüm rakip takımı ipe dizip götürüp gol atsa bile yazılacak şudur; Lincoln bencildir, niye son pası boşta olan Baros'a veya Arda'ya atmadı da kendi attı olacaktır. İdda ediyorum ki eğer olaylarda Semih'in yaptığını Lincoln yapsa, Mehmet Demirkol başta, tüm medya tarafından tefe konulacak ve Lincoln'den Galatasaray'ı arındırma süreci daha da çabuklaştırılacaktı. Gerçekten merak ediyorum ya başka bir ülke medyası varmıdır ki kavgaya karışmayıp da futbolcunun uzakta kaldığı böyle bir fotoğrafı niye müdahil olmuyor diye kullansın. Kasıtlı yapıldığının çok basit bir sağlamasını(bazı spor yazarları'nın kullandığı bir kelime diye kullanılmıştır) yapabiliriz bence. Bu tip olaylar ile ilgili geçmiş dönemde yazdığı yazılar ve yaptığı yorumları alıp karşılaştıralım derim biratkım medyanın. Benim sağlamam da budur:)) Anlayana..

Öldürmeyen intihar dedi ki...

Kiyaslanilan oyuncular arasinda fark oldugunu,ayni siklette olmadigini dusunuyorum.Boyle yapsalardi kotu olurdu seklinde verilen ornekte Diegonun yasi malum Roberto Carlos'un ve Lincoln'un yasi ve tecubesi malum ikisi de masum adamlar degiller,kariyerlerini daha onceden yakinen takip etmemem nedeniyle emin konusamiyorum ama mutlaka karistiklari kavga olaylari aldiklari cezalar vardir ki o an olacaklari kestirirmiscesine uzak durup sadece izliyorlar.Belki Diego onlarla ayni tecrube ve birikime geldikten sonra benzer tavirlari sergileyecek.Bilemeyiz tabiki suan icin.

erdersson dedi ki...

her kavgayada girecek hali yok yani lincolnun.demekki değersiz bir kavga görmüşki girmemiş.değerlimi değilmi tartışılır.kavgaya girip girmemesi tartışılmaz.kişinin arabasını çalarsın kavga etmez ama yüzüğünü çaldınmı kavga eder.gltsr evet bütün kötü şeylerde lincoln sorumlu tutuluyor.medya her zaman böyledir.noumayı sınır dışı ettik.ama garip olan gs yönetiminin medyanın bu oyununun tuzağına düşmeleri.yönetim ve bülent korkmaz tabiki.

varol döken dedi ki...

linconl tarafını taraf olanlar yeterince işlemiş, ben kendi tarafımdan bakayım:

roberto carlos'un ruhu falan yok, oradaki duruşu profesyonellikle değil kaba tabiriyle sikine sallamamakla ilintilidir... şampiyonluk maçından önce sakatım bahanesiyle ülkesine dönen adamın biletini gidiş diye kesmeyenler de bu olaya onun kadar seyircidir...

not: gidip kavga etsin de demedik ama 36 yaşında, sürekli olarak tecrübesinden dem vurulan bir adam olarak, oraya yakın bir yerde olmalıydı veya en azından o kahpe gülüşlerinden birini daha atmamalıydı!

Borges dedi ki...

SideWinner: DFB'den dolayi ihtimali vardir ama Lig siralamasinin güzelligi acisindan daha cok belirttim.

Varol Döken: Emre Asik da 36 yasindadir ve centilmenligi ile bilinir filan.

Simde ben 36 yasinda takimdas su bu ruhlu olan Emre'nin cezasindan bugün yola cikarim Sampiyonluga mal olur derim.. Ki abartmiyorum da.. O defansin o son saniye hatalaridir sudur budur..

Istemiyorum ben bu kaosda oraya gidipo 5 mac ceza alan futbiolcuyu. Belli yahu, giden 4-5 mac yok olacak, Almanyada olsa daha fazla. Gitememeyi akil etsin.. Edeni severim ben.

varol döken dedi ki...

@borges
takımını düşünüyorsa gitmesin ama ben roberto carlos'un oraya gitmeme sebebinin aman ceza alayım da takımımı yakmayayım düşüncesinde olmadığını biliyorum, ha keza lincoln'un da öyle... lincoln tarafına girmeyeceğim fazla artık, hem çok hakim değilim hem de yanlış anlaşılıyor... r.carlos tarafından bakacak olursam ki-senin en büyük tartının samimiyet olduğunu bilerek-bu adam vıcık vıcık kaypaktır yahu... fenerbahçe futbol kulübünün de en büyük utancıdır, gizli saklı yaptıkları ve medya faşizmi ile halının altına süpürülen haberleri sayesinde... en kötü denk düşmemiştir, uzak gelmiştir sahanın o köşesi öyle söyleyeyim sana, fenerbahçe'ye bir şey vermeyi düşünmediği gibi, öyle profesyonel düşünüp takımın bana ihtiyacı var, oralarada gidip ben de arada kaynamayayım dememiştir...

ha gitmemesi doğru olan tabi ama senin her zaman dediğin ve benim de hep diyeceğim gibi aslolan eylem değil o eylemi yaparken aldığı ifadedir... roberto carlos da her zaman kaypak bir ifadedir...

emre aşık, arda, semih, onların yoğrulduğu kültür çok başka, onlar istese de çıkamıyorlar o kaosun içinden... daha önce yazmıştım, birçok kişiden akıllı olduğun yerde etiketleniyor olmadığın kişiye bürünüyorsun ama tabi ki bunlar başka başka postlar ve yorumların konusudur...

sonuç olarak; öküz gitmiş, ortaklık bitmiştir, umarım bizim beyaz tekkeli öküz de gider, bu kareleri hatıra kalır:)

paint çok pro dedi ki...

hmm, "ayırmaya gitseydi kesinlikle kavgaya karışacaktı" şeklinde bir ön kabul yaparsak her yorum mümkün. bu ön kabule "yok öyle bir şey" şeklinde cevap verirsem, biraz mantarlıyor bu yazı ve varılan sonuç.

lincoln ve carlos arasındaki "ölümüne kankayız" pozunun "biz de ceza alırız belki, takımın bize ihtiyacı var, aman karışmayalım" düşüncesinden mi yoksa "çok da penis" felsefesinden mi doğduğu gayet net bana göre. ha, lincoln ilk yarıdaki gibi oynasa yine pek sesimi çıkarmazdım büyük ihtimal. "brezilyalılar geniş insanlar" der geçerdim. ama hem kötü performansı hem de en önemli derbide vurdumduymaz tavırları kaldıramıyorum. "çok pırofesyönel yeaaa" adamlarını da.

Borges dedi ki...

Hemen Herkese:

burada takimi düsünmeyebilir, cok basit bir sekilde kendi cikarina calisiyor, düsünüyor insanlar..

Gidersem kirmiziyi yerim.

Bu kadar basit. Emre Asik, gitti yedi cezayi sampiyonlugun ya da Sampiyonlar Liginin de bir kismi böylece gitmis oldu.

Lincoln, Leverkusen'de yapmis, cekmis cezasini, galatasarayda gaza gelmis, cekmis cezasini ve su vakit hicbir sekilde gimtiyorsa bu isin profesyonellikle alakasi filan yok, kendi cikarini düsünüyor..

Takimi, yazarlari, sunu bunu abuk subuk onca dedikodu üretilirken, bilerek kirmizi kart yiyor geyigi üretilirken cikip da tek ses ediyor mu ?

Hayir.

gitmem, ben bu kadar Galatasarayliyim, ben de gitmezdim o Lincoln pozisyonunda..

Genelde Brezilyalilar takim ruhundan filan ayri kisilikleri geregi -Diegolar,Onlar bunlar. girerler bu ortama.. Lincoln de hem Schalke'de hem galatasarayda girmistir.. Artik girmiyorsa ben ona hak veririm, tv basindan "aman gitme sen bari" demisimdir cunku gidenin ücer,beser mac ceza yiyecegini gördük..

Roberto Carlos ise.. Abi neyi bekliyorsunuz adamdan ? Varolan adam 36 yasinda Madrid da on yil oynamis.. O yasta herkes baska bakar, parani tadini cikariyor Fenebrahce de reklamin tadini cikardi. hepsi bu, baska bir sey beklemeyin. Cok elestirdigim bir transferdir ama bir futbolsever olarak Roberto Carlos gecmisinden gelen adamin abarti bir fenerbacelilik sergilemeyecegini cok iyi bilirim.. Doymusluk dersin, sundan bundan ama beklenmez yani..

varol döken dedi ki...

@borges
4.5 milyon euro yahu, nasıl beklemem? buraya gelip 2 kandırık şut atıp acarkent'e 13 hatunla kapansın, her maç sonrası hata bizde daha çok çalışacağız palavraları atsın ve üstüne üstlük sürekli olarak kaypaklık yapıp profesyonel damgası yesin diye mi geldi buraya... 1+1 imzalanacaktı bu sene uzatılmayacaktı sözleşmesi, üstüne 1 yıl daha aldı... ayıptır yazıktır, hani o paranın içinde gerçekten katkım var onu da geç, genel olarak yazıktır yahu...

30 bin kombine satan kulüp yaşı 36 değil 56 da olsa parasını aldığı sürece karşılığını bekler... gerçi ben artık hiçbir şey beklemiyorum ya o da ayrı mesele:)

Borges dedi ki...

73 Nisan dogumlu abi. 37 yasina. Dünyanin gelmis gecmis en iyi futbolcusunu aklina getir, gelsin Galatasaraya.. 37 asinda benim ondan beklentim olmaz.. O yastaki oyuncunun amatörlügü yoktur,takimdasligi da.. onu bunu. 37 yas.. Maradona olsa bir sey bekleme abi. O para performansina degil reklam icin verilmistir.. Ben buyuk hata oldugunu, zihniyet olarak dogru yolda olmadiklarini on bes entry ile yazdim zamanidna.. tercih meselesi.

Ben, kluplerin Milan,Barca olmadigini, bu gibi oyunculara bu denli yüksek ücret ödeyip yarim yamalak bir performans ile gecinemeyecegini o paraya genc yetenek almak zorunda olduklarini siklikla belirttim.. Lakin aldiysam da ondan beklentim verebilecekleri ölcüdedir sevgili varol..

Gürcan Ulusoy dedi ki...

bırakın alsınlar carlos'ları ronaldinho'ları. sonra hayalini kurduğunuz adamları biz getirdik falan desinler.

bence bunu eleştirmek te yanlış. kulüp kültürü bu biraz da.

eren dedi ki...

Lincoln'ü arada bir de Skibbe'yi koruyacam diye maymuna döndün borges... Komik oluyosun artik...

Borges dedi ki...

Daha iyi koruyabilseydim belki takim bugün maymuna dönmezdi.. ama elden ne gelir sevgili erenim:)

eren dedi ki...

Seneye Lincoln'lü Schalke'nle ve Skibbe'li Frankfurt'unla sana basarilar...

Ilkönce GSli ol.. Gerisi kolay... Zamanin ergenlik cagindaki dergilerinden sarkici posterlerini odalarina yapistiran genc cocuk fanatizmi seviyesinde Lincoln'ü ve kerameti kendinden menkul Skibbe'yi savunuyor olman fazlasiyla sacmaliga dönüstü... Skibbe'li GS'in ikinci yariya yaptigi giris biz GSlilari fazlasiyla maymuna dönüstürmüstü... Anlasilan cakma GSlilarin yüzlerinin derisi kece derisi kalinliginda.. Her türlü hakli oluyorsunuz... Geciniz efendim geciniz...

Borges dedi ki...

Eren: Senin aklinin kavradigi sekilde "gs" li filan olmuyorum. Olmayacagimi da kavrayabildigini düsünüyorum, nedir bu kendine eziyet erencim. Ben Gerets hakkinda 9 tane hayvani entryler yazmisim, Terim, Sükür adina tonla yazi,su bu. Simdi Skibbe, Lincolln keza Arda hakkinda..

Sen arkadas grubuna dön.. Bak bakalim Frankfurtlular nasil karsilamis Skibbe'nin gelisimini ? Benden cok var yani burada. Keza Lincoln da Schalkeye giderse..

Imdi.. Uzaklas güzelim buadan, sana göre degil, sinirlerini gerdirirsin bosu bosuna.. Hadi canim.