1 Temmuz 2010

Antipatik ve Samimiyetsiz.!



Kim ? Pele tabi..

Eski Dünya Kupasi maclarini izliyorum vakit buldukca.. 66 finalini misal Ingiltere-Almanya macindan önce yarim saatlik bölümünü izledik ya da eskilere de gidiyoruz.. Elbette o dönemin krali Pele. Futbol acisindan bakinca saygi duymamaniz mümkün degil ve fakat dünden bugüne adamin söylemlerinden yaptiklarina kadar hicbir sekilde kaniniz isinmiyor, her seferinde tepenizi attiracak minumum bir eylemi, söylemi oluyor. Hic ama hic sevemedigim bir adam varsa su futbol aleminde o da tartismasiz Pele'dir. Caba da harcamiyor degilim, böyle bir futbol adami sevilmelidir dusturunu dahi edindik.. Loddar bile sirin geliyor, en azindan onun kapasitesi bu diyorsunuz ki kizmaktan cok gülüyorsunuz.. Ve fakat Pele..

Simdi 11Freunde röportajinda hakemlere, Kaka'nin ne kadar haksiz kirmizi kart aldigina filan deginirken Klose'ye yapilan haksizliga da deginsmis ve haliyle Almanyanin futbolu soruluyor kendisine.. Söyle devam edelim..

- Almanyanin oynadigi futbolu nasil görüyorsunuz ?

Alman futbolunda bir seylerin degistigi görülüyor. Iki yil önceki Avrupa Sampiyonasinda gercekten güzel ofansif bir futbol ortaya koydular. Ama bu sefer Mesut Özil ve neydi digerinin adi ?

-Müller..

"neydi ötekisi" nedir ? Yalandan futbol seyrediyor. Sonra Overath ve Littbarski'ye benzetiyor bu iki ismi ve türlü iltifatlar.. Daha Müller'in ismini bilmiyorsun ama Alman "yeni" futboluna iltifat.. Isim de Müller. Bizzat kendisinin oynayip kazandigi 70 Dünya Kupasinin 10 gol ile gol krali olan adamin ismi. Insan biraz iliskilendirip bir bag kurar yahu ? Tüm Dünya bu cocugu Gerd Müller ile iliskilendiriyor, Pele haric sanirim..

Sonrasinda Brezilya futbolu hakkinda ne düsünüyor ? Hemen hemen halkin hosuna gidecek elestiriler, bilindik "defansif futbol" elestirisi vesaire. Peki Arjantin ve Maradona hakkindaki düsünceleri ? Spiker dahi "düsmaniniz Maradona" diye soru soruyorsa artik "benim onunla sorunum yok" geyigine girmemek gerek..

- Ben onun iyi bir antrenör oldugunu düsünmüyorum.

-Ama takimi basarili ve gayet iyi bir düzene sahip ?

-Orada Dünya starlari oynuyor ve onlar kendi kendilerine düzene girebilir zaten.

Diye devam eden sacmalik. Ben olacagim o soruyu soran insan..

Fransanin yildizlari dünya capinda degil midir ? Neden kendi kendilerine düzene giremedi ? 2002'de Arjantinde dünya yildizlari oynamiyor muydu ? Ispanya düne kadar Dünya Yildizlarini kadrosunda barindirmiyor muydu yahu ? Gerrard, Lampard, Rooney, Terry,Ashley Cole dünya yildizlari degil midir ?

Üc kurus etmez bir karakter..

12 yorum:

outlaw dedi ki...

gel seninle ortak blog acalim... senisevmiyorumpele.blogspot.com :-)

Borges dedi ki...

outlaw: Degmez bence.. Loddar icin yaparim bak onu, Pele icin ugrasmaya degmez. SU DK bitsin daha sesini duymayiz sanirim en azindan bir süreligine.

outlaw dedi ki...

degmez diyorsun ama bu adam cocuklugumdan beri bana bütün dünya kupalarini zehir etti. hatirliyorum da italya 90 baslamadan önce brezilya'ya ters gitmek icin kosta rika'nin turnuvanin gizli favorisi oldugunu iddia etmisti.

bir de bu adam ölmez, daha nice kupaya "renk katar", yorumlari gercekten "essiz". bazi dediklerini hincal uluc vb. dese millet iyiden iyiye dalga gecerdi, pele olunca kimse bulasmak istemiyor. seni, beni gömer bu adam, demedi deme...

loddar'a da ayri kilim, ama o baska mesele...

CaRtMaNtR dedi ki...

seni hiç sevmiyorum pele babanıda sevmezdim :D

:sütoğlan:

aksilaz dedi ki...

Borges ;
Gazetelerdeki Podolski-Galatasaray haberlerine ne diyorsun. Oralarda varmı bu haber?

varol döken dedi ki...

louis vitton reklamında kol kola oynarken maradona da pele'den az samimiyetsiz olmuyor mu?

kupabizim.blogspot dedi ki...

Çocukluğundan beri Pele en iyisiydi propagandası ile büyümüş bir nesil artık Pele'nin ne kadar itici olduğu konusunda hemfikir.

Tamam Maradona kokain kullandı, burada sayamayacağımız kadar büyük hatalar yaptı ama samimiydi. Şimdi onu Yılmaz Vural'a benzetiyor aynı kesim. Ki bu kesim Elano'yu Türkiye'ye gelince tanımış Dünya futbolundan bihaber dinazorlar.

Ne derlerse desinler Maradona siyah takım elbiseler giymedi. O takımın bayrağını tribüne çıktı, gol olunca bizler gibi sevindi.

Sırf bu yüzden Pele mi Maradona mı sorusunun cevabı Maradona'dır.

Borges dedi ki...

aksilaz: Podolski cok zayif bir ihtimal. 10 milyona patladi, satisi minumum 15 milyon euro eder. dedikodudur derim ben.

Pan Monroe dedi ki...

Pele mi Maradona mı sorusu benim için hiçbir zaman bir anlam ifade etmedi. "Maradona mı Cruyff mu?" sorusu o yüzden daha münasip olmuştur gözümde. Sadece karaktersizliği değil, Romario'ya hasedinden, 94 dünya kupasında Kolombiya'yı favori gösterecek kadar da kaya kafalı bir sambacıdır.

Lakin Pele'yi zaten saha dışında değerlendirmemize gerek yok. O yolunu 25 yaşında seçti ve bu yolda ne olmak istiyorsa onu oldu.Dünyanın en bürokrat topçusudur kendisi. Futbolculuğuna gelirsek.. İtiraf etmek gerekir ki, herşeyden önce kusursuz bir atlet Pele.Belki de tüm branşlarda tarihin en iyi 10 atletinden biridir. Yetenek ya da zekanın ötesinde, döneminde onu izlerken göze çarpan, onu diğerlerinden ayıran en çarpıcı fark budur bana göre. Bu yüzden de "Aslında Garrincha daha iyiydi" gibi zırvaları hiç sevmem, çünkü değildi. Nitekim Pele'yi ben de sevmiyorum hiç. Ama "zaten iyi topçu falan da değildi abartıldığı kadar" yalanına da bir türlü inandıramadım kendimi. Çok iyi çünkü, fazla iyi.

alperensaylar dedi ki...

ben de maradona için aynı şeyleri hissediyorum. o da hala 25 yaşındaki hali gibi fazla ateşli, oturaksız konuşuyor. ha peleyi çok mu severim. maçlarının videolarını severek seyrederim ama söylediklerini hiç merak etmem.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Her Pele muhabbetinde ayni seyi soylerim:

Bu adamin ismini google'da Eurico Miranda ve Ricardo Teixeria ile birlikte aratin, ne mal oldugunu cok iyi anlarsiniz zaten.

varol döken dedi ki...

@shelbyl
ya sen her seferinde söylüyorsun, ben de her seferinde arıyorum da bulamıyorum:)

şu işin aslını yazsan da biz de bilsek...