3 Temmuz 2010

Messi'yi Nasil Durdurursunuz?



Bu soruya verilen cevaplari söyle bir siralarsak eger;

Jose Mourinho:

"Ben adam adama savunma taraftari degilimdir genelde. Biz takim olarak alanin icerisinde savunuyoruz. Topu zaten pozisyonumuzu kaybetmek istemedigimiz icin istemiyoruz. Ben, tek basima Messi'ye karsi oynasam muhtemelen 50-0 kayberdim ki topa bile dokunamazdim sanirim.."

Hristo Stoitchkov:

"Benim icin "onu tabanca ile durdurmalisiniz" derlerdi.. O zaman Messi icin makinali gerekir"

Roberto Baggio:

" En iyi cözüm onun stadyuma girisine izin vermemek.."

Arsene Wenger:

"O topu aldiktan sonra artik imkansizdir.."

Bernd Schuster:

"Benim köpegimin tasmasini takmak gerekir ki sakinlessin. Diger türlü onu durdurmak imkansiz.."

Jung Sung-Ryong :(G.Kore kalecisi) Bizim az biraz Messi korkumuz vardi (Resme bakin bence). Onu durdurmak icin bacaklarini kirmalisiniz..

Alman futbolcularin tamamina yakini kollektif bir uyumla onun ancak durdurmaktan ziyade normallestirilecegini söylüyorlar. Espri yapan bir millet de olmadigi icin yukaridakiler gibi hos cevaplar da yok. Bilimsel analizlere girismisler, pas yollarini tikamak, alani ona dar etmek ve mümkün mertebe bire bir kimseyle kalmamasi seklinde..

7 yorum:

Cherubim dedi ki...

En keyiflisini Baggio demiş bana göre..

Borges dedi ki...

Sunu da ekleyeyim: Mourinho aslinda biraz da espri yapiyor. Final maci sonrasi yaptigi röportajda gelen soru suydu:

"Siz van gaal'i yendiniz.."

Cevabi da su oldu:

Ben degil oyuncular yendi. Biz ikimiz mac yapsak ohoooo diye devam ediyor. Burada da "Messi'yi nasil durdurursun" sorusuna karsilik bire bir Messi-Mourinho mücadelesini de ele almis.

Önemli degil ama yine de belirteyim dedim;)

Esprili yaklasim gösterenlere bayiliyorum. Schuster'inden Baggio'suna kadar. Lakin..

Wenger espri yapmiyor, pas yollarinin kesilmesi gerektigine dair bir vurgu yapiyor ki buraya almadigim Borowski'nun cözümü de hemn mantikli hem de Wengervari idi.

Pan Monroe dedi ki...

Bence sorun durdurmak değil. Maçın genelinde Messi'yi öyle veya böyle durdurursunuz. İlk akla gelen, vizyonunu daraltırsınız, hem yüzünü kaleye az döndürerek, hem de kademeli sağlam bir savunmayla. Kalbur üstü her savunma da bunu başarır.

Lakin Messi'nin durduğunda tehlikesiz olduğunu kim söyledi ki? :))

Maradona bu durdurulma olayını bir topuk dokunuşuyla, bir frikikle, ya da beklenmeyen bir şutla aşardı.Ben her koşulda bu kaotik algılayışı ve akıldan çok "üstün sezgi" dediğimiz şeye dayalı oyunu daha çok seviyorum. Lakin akla onan inancımızı da yitiremeyiz, o da Messi'dir.

Messi de durum farklı. Ona mr. fundamental diyebiliriz daha şimdiden, bu ünvanı en az bir Xavi kadar hakediyor bence. Ben bu olayı bir Cruyff'da gördüm şimdiye kadar izlediğim efsanelerde, ikincisi de kesinlikle Messi'dir. Bir futbolcu hem bu kadar olağandışı bireysel işler yapıp, hem de rutin pas trafiğine ve yerleşime bu kadar aşinaysa,o adamı durdurmanızın bir anlamı yoktur.

Messi topu ayağına her aldığında kafasını kaldırıp bir final pası vermeyi, bir aksiyon geliştirmeyi düşünen bir oyuncu değil ki Ronaldo ya da Robben gibi. Bakıyorsunuz 15 dakika boyunca Mascherano'dan farksız bir oyun sergiliyor, alıyor veriyor, koşuyor.O trafikte gayet kalifiye bir orta saha oyuncusu gibi oynuyor. Sonra bir boşluk yakalıyor, yardırıyor :). Messi'yi diğer tüm çağdaşlarından ayırıp özel yapan da budur. Okumuş çocuk besbelli :) Ama biz Tevez'i sanki daha çok seviyor gibiyiz. Tamamen duygusal :)

Borges dedi ki...

Pan Monroe: Kesinlikle katiliyorum ve bunu ben cok savundum ama insanlarin artik "yerlesik messi" algisina hitaben bir sey yapamiyorum.

Messi'nin calimlari ya da tempolu akisi onun en az güzel olan tarafidir.

Messi, sutlarini gelistirmistir.

Messi, topu gidecegi yere Xavi misali birakir.

Messi, topu nereye oynayacagini cok ama cok iyi bilir.

Messi, Barca akademisinde cok kucuk yastan beri özenle yetistirilmis ve taktiksel algisi en az yeteengi kadar fazla olan bir oyuncudur.

Messi, sutlari kadar paslari, driplingleri kadar topu ayaginda tutmadan akiciligi saglamasi nedeniyle cok ama cok üst düzeyde bir oyuncudur..

Bu yüzden durdurulmasi cok zordur.

Borges dedi ki...

Ve üzerine ekleyeyim: Maradonayi durdurmus Buchwald en güzel tanimi yapiyor.

Onu durduramazsinz, normallestireblir, belirli sürelerde etkisizlestirebilirsiniz ama son saniyeye kadar bundan emin olmadan bunu gerceklestirirsiniz.. gibi.

felix mourinho dedi ki...

messi'yi aslında maradona biraz durduruyor. serbestlik, daha göbekten getirmeye çalışıyor messi'yi. messi oynanan maçlarda barça'da müthiş performans verdiği sol önde oynayınca daha bi' efektif oluyor. arjantin böyle oynar mı? sanmam. ama messi bu sola kaçmaları 2-3 kez yaparsa 1 gol kesin demektir. khedira ilk sarıyı erken görmemeli. olay burada bence.

Borges dedi ki...

Felix Mourinho: Durduruyor mu yoksa daha tehlikeli mi yapiyor orasi biraz muamma.

Barcadaki gibi kullanma cok mümkün degil. Iki acidan.. Barca kadrosu yok ve ayni zamanda taktiksel acidan Maradonain becerebildigi en iyi sey, kendisi gibi bir verimliligi Messiye saglayaacak ortam.. Messinin hucumundan ve ayni zamanda onu savunmak icin bozulan rakip takimin ayarindan da yararlaniyor..

Schweinsteiger daha yakin olacaktir muhtemelen ama bire bir degil de adam savunmasi. Dediginiz gibi Khedira ya da Schweini, erken sari kart isleri bozabilir.